Näytetään tekstit, joissa on tunniste 13Seikku. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste 13Seikku. Näytä kaikki tekstit

torstai 31. lokakuuta 2013

Viimeiset

Viimeinen sukkapari tämän syksyn sukkasatoon. Merenkulkija (Ulla) sukat seiskaveikasta (150g)
Koko 42. Tähän malliin en kyllästy!
Hyvin meni tämä sukksato. Neuloin aikuisille 12 paria ja lapsille/
/vauvoille 7 paria. Lankaa meni 1754g.

maanantai 28. lokakuuta 2013

Yöpöllöt

Nro 17 on Owlie-sukat (Raverly) koko M
Lanka; Novita Pikkusisko luonnonvalkoinen 75g
Puikot: 2,5
Koko: 39
Ensimmäiset sukat, joihin laitoin helmiä. Ei ne nyt erotu kuvassa, mutta livenä sukat ovat ihanat.

maanantai 21. lokakuuta 2013

Vauvan sukat

Junasukat ovat 15. sukkapari tässä sadonkorjussa. Kiva malli.
Lanka: Lanett 30g
Puikot: 2,5

torstai 17. lokakuuta 2013

Nro 14

Galder-sukat lilasta Nallesta, jota meni 110g. Koko 39-40.

tiistai 15. lokakuuta 2013

Ne on vaan pinkit

Ne on vaan sukat (Ulla).
Nalle 112g. Koko 38.


sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Merenkulkija-sukat

Kahdestoista sukkapari on Merenkulkija, lanka 7veljestä 150g. Sukkien koko 42.

perjantai 11. lokakuuta 2013

Pinkkiä pitsiä


Yhdestoista sukkapari seiskaveikasta. Malli Novita talvi 2010/ nro 80.

tiistai 8. lokakuuta 2013

Keltaiset Fredrikat

Kymmenes pari seiskaveikasta (113g).
Malli: Fredrika
Koko: 37-38

maanantai 7. lokakuuta 2013

Lapsen sukat jämistä



Seiskaveikan jämiä 56g näihin lapsen sukkiin. Vaihteeksi tällä mallilla, kun yleensä olen tehnyt jämistä raitasukkia.

lauantai 5. lokakuuta 2013

Kahdeksas sukkapari

Malli: Broken Seed Stitch Socks (Raverly).
Lanka: Nalle 57g
Koko: nro 30
Puikot 30
En ole aikaisemmin neulonut tätä mallia, mutta ihastuin, koska tähä saa kivasti uppoamaan kirjavien lankojen jämät.

torstai 3. lokakuuta 2013

Tuohi luontopolulla

Seitsemäs sukkapari on Quintessence II (Raverly)
Lanka: Nalle luontopolku/tuohi 76g.
Puikot: nro 3

perjantai 27. syyskuuta 2013

Säärystimet palmikoilla

Viides pari valmistui. Säärystimet 7 veljestä nostalgiasta 160g.
Puikot 3,5 ja 4.
Kokonaispituus 47cm.

sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Polvisukat


Viides sukkapari tämän sukkasadon aikana. Ei kovin suuri saalis, mutta olihan näissä polvisukissa palmikoiden vääntöä! Malli on kirjasta "Punokset puikoille" /Virta.
Nallea meni 178g, puikot nro 3 ja sukkien koko 39-40.

maanantai 16. syyskuuta 2013

Versot ovat neljännet

Tässä Nallesta neulomani Verso-sukat. Lankaa meni 78g näihin nro 35 sukkiin. Puikot 2,5.

lauantai 14. syyskuuta 2013

Oi ihanat lilat

.
Kolmas sukkapari on tämä lila ihanuus: "Oi ihana toukokuu" sukat (Raverly).
Lanka: Nalle (värinro 757) 87g.
Puikot: nro 3
Koko: 36

keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Toinen pari puikoilta

Junasukat vähän isommalle (kengännro 26) lapselle.
Lanka: 7 veljestä 60g
Puikot 3,5
Hyväntekeväisyyteen.

keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Ensimmäiset keltaiset

Mini Micro no purl Monkeys (Raverly) seiskaveikasta. Näillä aloitin sadon keräämisen.

sunnuntai 25. elokuuta 2013

Seikku esittäytyy

Hei kaikki sukanneulojat! Olin ensimmäistä kertaa mukana Sukkasadossa vuonna 2010. Tämä on siis neljäs kerta. Laskin huvikseni monetko sukat olen neulonut (siis Savossa neulotaan!) kolmen edellisen sadonkorjuun aikana ja tässä tulos: 10 + 19 + 16 = 45 paria sukkia tai säärystimiä. Neulon kaikkein mieluiten juuri sukkia. Katsotaan miten tänä syksynä käy. Olen innokkaasti mukana ja odotan jo milloin pääsen alkamaan.